Er kreatin og et højt proteinindtag skadeligt for nyrerne?

Dyrker du regelmæssig styrketræning, og er dit mål at opbygge muskelmasse, har du nok hørt om de mest benyttede kosttilskud: proteinpulver og kreatinpulver. Der findes efterhånden også en række studier, der viser, at det daglige behov for protein stiger, når man træner hårdt og ofte.

Vegansk proteinkilder

Interessen og opmærksomheden for plantebaserede proteintilskud er i de senere år steget betragteligt, og af rigtig god grund.

5 fantastiske kabel øvelser

Kabeløvelser er en god måde at tilføje ændringer til din træning og samtidig giver det en masse fordele ved at træne med kabler i fitnesscenteret. Kabeløvelser giver dig nemlig muligheden for fri bevægelighed og sætter konstant spænding på dine muskler, hvilke håndvægte ikke altid gør.

4 øvelser til en hurtig hjemmetræning

I en travl hverdag hvor man kan et alternativ til en tur i fitnesscenteret være hjemmetræning. Vi præsenterer hermed en hurtig træning med nemme øvelser til hele kroppen. Øvelserne udføres 2-3 gange om ugen.

Bulk og cut - "Eat big to get big"

"Eat big to get big" er et populært ordsprog indenfor fitness- og bodybuidlingindustrien, og vil man opnå en større muskelmasse, så er det helt korrekt, at et kalorieoverskud almindeligvis er en forudsætning for dette.