Ønsker du Sixpack eller en rund Booty? HER ER SVARET!

Har du altid drømt om en veldefineret mave, en lækker booty eller en flot smal talje? Du skal ikke lede længere! Hos LinusPro Nutrition er vi ikke et sekund i tvivl om, hvad der skal til. Den magiske pille, som tryller mavefedtet væk, er endnu ikke opfundet. Vi har derimod et værktøj, som er mindst lige så effektivt! Hvis du indtager færre kalorier, end du dagligt forbruger, sikrer du forbrænding af kroppens eget fedt. Det er fakta, som vi gerne vil dele! Derfor tilbyder LinusPro et af markedets billigste kostplaner uden, at gå på kompromis med kvaliteten. Kostplanen bliver udarbejdet ud fra de nyeste teknologier i kompetent samarbejde med en af vores ernæringsrådgivere. Kostplanen bliver skræddersyet til dine individuelle behov, og vi tager højde for lige præcis, hvem du er! Kostplanen findes HER.

Hvad er en personlig kostplan, og hvordan fungerer den?

En kostplan er ikke bare retningslinjer for, hvad du skal spise. En kostplan er kort sagt en nøje tilrettelagt plan for, hvad du SKAL spise. Det lyder måske hårdt sagt, men hos LinusPro er vi bevidste om, at mange forbinder en kostplan med sult og kedelige måltider. Vi bestræber os på at gøre kostplanen spændende og velsmagende, da det giver et helt klart bedre resultat. Vi oplever, at mange bliver inspireret af vores nye opskrifter og måltidssammensætninger, så de tager dem med sig efter endt kostforløb. Uanset om dit mål er at tabe fedt, tage muskelmasse på eller blot at leve sundere, så står vi altid klar! Vi giver dig de nødvendige værktøjer, så det hele bliver meget nemmere. Ved at gennemføre et forløb med en kostplan, garanterer vi, at du kan nå dit personlige mål! Vi udarbejder kostplanen på baggrund af dine personlige oplysninger og en række matematiske principper. På den måde estimerer vi dit daglige kaloriebehov, og hvor kalorierne skal komme fra.

Princippet bag en kostplan kan groft sagt forsimples til:

Ønsker du at tabe dig

Indtag færre kalorier end du bruger

Ønsker du at beholde din nuværende vægt

Indtag samme mængde kalorier du forbruger

Ønsker du at tage på

Indtag flere kalorier end du bruger


Ovenstående er meget simpelt skitseret, og derfor skal det understreges, at det bestemt ikke er uden betydning, hvilke fødevarer de daglige kalorier kommer fra. Det er heller ikke ligegyldigt, hvor meget du ligger i underskud eller overskud af kalorier, hvis forløbet skal foregå på en sund og optimal måde. Om du indtager hundrede kalorier fra slik eller fra rugbrød, betyder ikke det store ift. kalorieregnskabet. Desværre har fødevarekilden stor betydning for, hvornår du bliver sulten igen, og hvor sulten du herefter bliver. Derfor udvælger vi nøje de fødevarer, der bliver lagt på menuen. Resultatet bliver en personlig kostplan sammensat af varierende sunde måltider med masser af god smag. Dette er i vores optik helt essentielt for at opnå en mættende og tilfredsstillende kostplan, som samtidigt kickstarter din fedtforbrænding. Vi tager selvfølgelig højde for dine personlige fødevarepræferencer og dit budget, så kostplanen bliver en realistisk og spændende rejse mod dit personlige mål.

Kostplan og sixpack hvordan?

Som du sikkert har hørt før, siges det, at sixpacken laves i køkkenet og ikke i fitnesscenteret. Det er delvist rigtigt! Lad os kigge på et eksempel med to forskellige træningstyper:

  • Person A er kraftigt bygget med lidt ekstra fedt på sidebenene
  • Person B er muskuløs og har sixpack

Til trods for det knap så muskuløse look kan person A sagtens have større og stærkere mavemuskler (inde bag fedtvævet) end person B. Den synlige sixpack er i højere grad et pejlemærke for din fedtprocent end en markør for din core-styrke. Derfor kan de fleste opnå en synlig sixpack, hvis blot kroppens fedtprocent reduceres tilstrækkeligt. Hertil er kostplanen en nødvendighed, da de færreste kan styre deres daglige kalorieindtag på øjemål.

For at komme en myte til livs vil vi gerne understrege, at punktforbrænding ikke er en realitet. Derfor er det altså ikke nødvendigt, at lave tusinder af mavebøjninger dagligt for at smide det sidste mavefedt. Fedtforbrænding finder sted over hele kroppen (visse steder lidt mere end andre), men pointen er, at kroppens genetiske kode i højere grad bestemmer, hvorfra på kroppen fedtet forbrændes. Du er altså ikke selv herre over, hvor på kroppen du taber fedtet først. Selvom punktforbrænding er en myte, hjælper mavebøjningerne stadigvæk! Ved at træne mavemusklerne, øger du mængden af musklernes fibre. Det gør dig ikke tyndere, men tværtimod gør det dine mavemuskler større. Jo større muskelmassen er, jo nemmere opnås den veldefinerede muskulatur selv med en gradvist højere fedtprocent. Dette er gældende for mavemuskler såvel som for arme, lår, baller og resten af kroppen (Se med i næste nyhedsbrev: Sixpack på 5 uger!).