Reklamation eller fejllevering

Vores produkter er omfattet af købelovens lovgivning om 24 måneders reklamationsret, herunder mangelsreglerne gælder for varekøb. Reklamationsretten giver dig som forbruger ret til at klage over eventuelle fejl og/eller mangler ved vores produkter, som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Det er en forudsætning, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden handling, som kan forårsage manglen. Har du modtaget defekte varer, fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, bedes du kontakte os pr. mail. I mailen bedes du oplyse dit ordrenummer, fakturanummer og problemstillingen. Du bedes sende en mail til info@linuspro.dk, inden varen forsøges sendt retur. Herfra vil vi gøre vores ypperste for at hjælpe dig med problemstillingen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Opdager du mod forventning en mangel ved vores varer, anbefaler vi, at du klager inden for en overskuelig tidsramme for at bevare din ret til at få afhjulpet manglen. Såfremt varen er blevet beskadiget under transport, bedes du klage omgående, da du dermed lettere kan bevise, at der er tale om en transportskade. Reklamation til www.linuspro.dk skal foretages inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan derefter returneres til www.linuspro.dk til ombytning, udbedring eller evt. kreditering. www.linuspro.dk refunderer returomkostningerne, såfremt der er tale om en legitim reklamation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til følgende adresse:

LinusPro ApS
Norddigesvej 2, hal 5
8240 Risskov

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret og returnering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestem periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@linuspro.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder HER. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du kun kan få en forholdsmæssig del af fragtomkostningerne tilbage, svarende til fordelingen mellem det antal varer du sender tilbage, og det antal du beholder.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vi beder dig sende os en mail med ordrenummer og fakturanummer, inden du sender varen retur til os. Kosttilskud og produkter fra www.linuspro.dk skal returneres i original og forseglet emballage. En eventuel tilbagebetaling af returudgifter vil ske, hvis fejlen mod forventning skyldes forhold hos www.linuspro.dk. Er der tale om, at du fortryder dit køb, skal du selv betale returfragten.

Fra leveringsdatoen har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til dansk lovgivning om forbrugeraftaler. Kosttilskud fra www.linuspro.dk er fødevarer. Du mister derfor din fortrydelsesret, hvis du har brudt emballagen og/eller taget varen i brug. Vi understreger, at alle plomberinger skal være intakte og alle påsatte mærkater stadig skal sidde på varen. Du må derfor IKKE åbne varerne efter modtagelse, hvis du vil gøre din fortrydelsesret gældende. Der er tale om fødevarer/kosttilskud, som ikke kan gensælges, hvis plomberingen/emballagen er brudt. Hvis emballagen eller plomberingen er brudt vil varen ikke tages retur af hygiejnemæssige årsager, iht. §18, stk. 2, nr. 5 af forbrugeraftaleloven.

Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse, såfremt der samtidig gives besked om fortrydelsen, eller ved at aflevere varen personligt på vores kontor/lager. Udgifter for returnering af varer ligger hos dig og ufranko-/efterkravsforsendelser modtages ikke. Du bedes desuden sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket, når de sendes retur. I din returpakke skal du vedlægge en kopi af din faktura og udfylde det vedlagte returbrev. På returbrevet skal du udfylde oplysninger, om du vil gøre brug af din fortrydelsesret og oplyse, om du ønsker varens pris refunderet. Disse returregler er gældende for fjernsalg (til private), og gælder derfor ikke varer afhentet på vores fysiske lager/kontor eller varer solgt til erhvervsdrivende.

Varereturnering

LinusPro ApS
Norddigesvej 2, hal 5
8240 Risskov
E-mail: info@linuspro.dk

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, med mindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Skulle der mod forventning være tale om en fejl, mangel eller fejlleverance, bedes du kontakte os på info@linuspro.dk, og oplyse dit ordrenummer og fakturanummer.